Tuesday, July 14, 2020

Eτσι, επειδή μπορούν

Επώνυμη καταγγελία στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

Αλωνίζει στα Εξάρχεια η ΕΛΑΣ. Με πρόσχημα το εμπόριο ναρκωτικών, η Αστυνομία αντί να συλλαμβάνει εμπόρους, προβαίνει συχνά σε προσαγωγές κατοίκων της γειτονιάς χωρίς κανένα λόγο.
Αν μάλιστα κάποιοι τολμήσουν να αντιδράσουν ζητώντας τα.στοιχεία των αστυνομικών,..
οι τελευταίοι όχι απλά δεν παρέχουν πληροφορίες, αλλά κλιμακώνουν τις ενέργειές τους εναντίον των πολιτών.
Ενδεικτική είναι η περιγραφή στην efsyn.gr του κατοίκου Νίκου Παπακώστα για όσα έζησε το βράδυ της Κυριακής:
«Ώρα 10.00μ.μ. βγαίνοντας από το σπίτι μου στην οδό Θεμιστοκλέους και κατευθυνόμενος στο γραφείο που είναι στην οδό Βαλτετσίου με σταμάτησε η Ομάδα Δράσης που εκείνη την ώρα έλεγχε άτομα στην οδό Δερβενίων. Δεν έφερα ταυτότητα μαζί μου και διαμαρτυρήθηκα λέγοντας ότι είμαι κάτοικος αναφέροντας οδό και αριθμό της κατοικίας μου.
»Αφού μου επιβλήθηκε σωματική έρευνα παρά την αντίρρηση μου, ζήτησα να μάθω ποιος είναι ο επικεφαλής της ομάδας. Όταν μου τον υπέδειξαν και του ανέφερα ότι ήθελα να γνωρίζω ποιος είναι ο αριθμός του οργάνου ή η ομάδα που μου έκανε τον έλεγχο, ο επικεφαλής είπε στους υπόλοιπους να με προσαγάγουν. Στη συνέχεια μεταφέρθηκα μαζί με ακόμα 3 άτομα, περιστοιχισμένος από αστυνομικούς περνώντας από τον δρόμο που κατοικώ και την πλατεία Εξαρχείων.
»Στον δρόμο διάφοροι γνωστοί και φίλοι φώναζαν στους αστυνομικούς ότι με γνωρίζουν κι ότι είμαι γείτονάς τους. Τους απομάκρυναν και με έβαλαν μαζί με τα υπόλοιπα άτομα που έλεγχαν και προσήγαγαν (κάποιους για έλεγχο πιστοποιητικών και άλλους που φέρονταν να έκαναν εμπόριο ναρκωτικών) πάνω στα πόδια μας. Μου είπαν ότι θα με άφηναν να φύγω εάν δήλωνα τον αριθμό ταυτότητάς μου. Είπα ότι ευχαρίστως θα τον δήλωνα αλλά ότι συνέχιζα να θέλω να γνωρίζω τον αριθμό της ομάδας που με έλεγξε και προτίθετο να με προσαγάγει.
»Τότε ο επικεφαλής της ομάδας μου είπε "θες να το κάνουμε έτσι", "θες με το γράμμα του νόμου", "σου μιλάω σαν άνθρωπος κι εσύ μου μιλάς σα ρομπότ", τότε θα ακολουθηθεί κανονικά η διαδικασία "αφού αυτή είναι η επιθυμία σου...". Τότε, του επεσήμανα ότι δεν είναι επιθυμία μου αλλά δικαίωμα μου κι ότι θα έπρεπε να γνωρίζει τη διαφορά.
»Στη συνέχεια με έβαλαν να ξανακάτσω πάνω στα πόδια μου (έχω ρήξη χιαστών και πονούσα αλλά όταν κάποιος άλλος πήγε να σηκωθεί του φώναξαν να ξανακάτσει, κι έτσι δεν το επιχείρησα...). Με ξανασήκωσαν και μου είπαν να πάω μαζί τους. Είδα ότι έβγαλαν tire-up και τους ρώτησα εάν θα με χειρόδεναν; Μου είπαν "και που ξέρουμε τι θα κάνεις στο αυτοκίνητο". Αυτό μου το είπαν τρεις πάνοπλοι αστυνομικοί, εξαιρετικής σωματικής διάπλασης.
»Μου έβαλαν tire-up και με κάθισαν στο αυτοκίνητο. Είχα ανοιχτά τα πόδια μου λόγω των χειροπέδων. Ο αστυνομικός δίπλα μου μου είπε "μαζέψου με ενοχλείς" με ύφος έντονο και απειλητικό (το τζιπ ήταν τεράστιο, δεν τον ενοχλούσα). Με οδήγησαν στο ΑΤ Εξαρχείων. Σε περίπου 15' έγινε η εξακρίβωση στοιχείων κατά δήλωση.
»Έπειτα, περίμενα περίπου μία ώρα για να εμφανιστεί κάποιος από την ομάδα Δράσης προκειμένου να ρωτήσω εκ νέου τον αριθμό της ομάδας που με προσήγαγε. Όντως ένα από τα μέλη της ομάδας εμφανίστηκε αλλά αρνήθηκε να μου δώσει τον αριθμό, παραπέμποντάς με στη ΓΑΔΑ. Μετά μου είπαν ότι είμαι ελεύθερος να φύγω».

No comments:

Post a Comment