Μία ακόμη δυναμική κινητοποίηση θα πραγματοποιήσουν αύριο, 11
Απριλίου, οι διανομείς σε όλη την Ελλάδα. Εργαζόμενοι στον κλάδο των
ντελίβερι, κούριερ και οι εξωτερικοί συνεργάτες, προχωρούν αύριο σε
24τράωρη απεργία.
Συγκεκριμένα, η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων καλεί σε δυναμικό «παρών» στην απεργία, καθώς και σε μοτοπορεία, όλους τους εργαζόμενους με μηχανάκια, προαναγγέλοντας συγκέντρωση,..
στις 12:00, στο Πεδίον του Άρεως.
Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία θα πραγματοποιήσουν μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, στις 10:30, την Πέμπτη. Η μοτοπορεία θα πραγματοποιηθεί, στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων των διανομέων.
Η ΣΒΕΟΔ, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διεκδικεί εταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα.
Όπως επισημαίνει, η παροχή εταιρικού δικύκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτηµα, ενώ ο εργοδότης πρέπει να έχει την υποχρέωση να το συντηρεί µε βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και µε βιβλίο συντήρησης.
Σύμφωνα με τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, απαιτείται η παροχή από τον εργοδότη των μέσων ατομικής προστασίας, όπως είναι το κράνος, το µπουφάν µηχανής, το παντελόνι µηχανής, τα γάντια, οι µπότες µηχανής και τα αδιάβροχα µε ανακλαστήρες, καθώς η χορήγηση αυτών θα μειώσει τους θανάτους και τους τραυµατισµούς.
«Η εργασία µας είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή. Ο εργασιακός µας χώρος είναι ο δρόµος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρηµένοι δρόµοι, η συνεχής έκθεσή μας στους θορύβους και στη µόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά- θανατηφόρα ή µη -εργατικά ατυχήµατα, οι µυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελµα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήµατα, συνιστούν αρκετούς λόγους, ώστε το επάγγελµά µας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ΒΑΕ)» επισημαίνει στην ιστοσελίδα της η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, διευκρινίζοντας ότι ένταξη στα ΒΑΕ σηµαίνει µείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των µισθών.
Ένα βασικό αίτημα είναι, επίσης, η ενιαία ειδικότητα. «Κούριερ, διανοµείς και εξωτερικοί, είµαστε επαγγελµατίες οδηγοί δικύκλου. Εργαζόµαστε στο δρόµο. Το βασικό «εργαλείο» της δουλειάς µας είναι το δίκυκλο. Όλοι µεταφέρουµε προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η τριχοτόµησή µας στηρίζει το «διαίρει και βασίλευε», ευνοεί την υποτίµηση και την απαξίωση του επαγγέλµατος» σημειώνει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, η οποία απαιτεί τη νομοθέτηση των διεκδικήσεών της.
Την ψήφιση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που να κατοχυρώνει πλήρως τα δικαιώματα του κλάδου (μηχανάκι, εξοπλισμό, βενζίνη, μέσα ατομικής προστασίας, κτλ) και εκτεταμένους έλεγχους από τον ΕΦΚΑ και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας με πρόστιμα, ακόμα και κλείσιμο της επιχείρησης, για παραβίαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, απαιτεί, από την πλευρά της, η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.
Μεταξύ των διεκδικήσεων της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης είναι η εφαρμογή από όλους τους εργοδότες της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας. «Κανένας ανασφάλιστος εργαζόμενος, πλήρης ασφάλιση για όλους, πληρωμή δώρων, αδειών/επίδομα άδειας, πληρωμή υπερωριών και προσαυξήσεων για εργασία τη νύχτα και τις Κυριακές/αργίες, αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα, ένταξη των διανομέων στα ΒΑΕ, καθώς και υποχρεωτική κλαδική σύμβαση εργασίας στον επισιτισμό» είναι τα κυριότερα αιτήματα της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού, ανέφερε ότι, αύριο, στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση-μοτοπορεία, στις 10:30 π.μ., στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας. «Είναι μία ακόμη κινητοποίηση που προσπαθούμε να λάβει πανελλαδικό χαρακτήρα» τόνισε η κ. Κουταλάκη, επισημαίνοντας ότι καθημερινά καταγράφονται πολλά εργατικά δυστυχήματα, «15 συνάδελφοί μας νεκροί τα τελευταία δύο χρόνια», καθώς και εργατικά ατυχήματα.
«Γι' αυτό, διεκδικούμε ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο από το υπουργείο Εργασίας που να θέτει τα ζητήματα της υγιεινής και της ασφάλειας των διανομέων. Απαιτούμε να παρέχει ο εργοδότης το μηχανάκι, τον εξοπλισμό, την ενδυμασία, το κράνος και να πληρώνει τα έξοδα της μηχανής, καθώς πρόκειται για έξοδο της επιχείρησης. Αν αυτά δεν τα χορηγεί ο εργοδότης, δεν θα πρέπει να λειτουργεί ντελίβερι σε οποιοδήποτε κατάστημα εστίασης. Όπως οι εργοδότες παίρνουν άδεια από την Πυροσβεστική, τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και από άλλες υπηρεσίες, για να λειτουργούν την επιχείρησή τους, έτσι θα πρέπει να υπάρχει άδεια ντελίβερι, εφόσον διατίθενται όλες αυτές οι παροχές στο διανομέα» υπογράμμισε η κ. Κουταλάκη.
«Επίσης, απαιτούμε υποχρεωτική κλαδική σύμβαση για όλους τους εργαζόμενους, ενώ θα πρέπει να τηρείται η εργατική νομοθεσία. Όχι στην απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία» δήλωσε η κ. Κουταλάκη, συμπληρώνοντας ότι ένας από τους λόγους που «σκοτώνονται οι συνάδελφοί μας και συμβαίνουν καθημερινά εργατικά ατυχήματα, είναι ότι οι εργοδότες τους αναγκάζουν να δουλεύουν έως και 15 ώρες την ημέρα και τους αναγκάζουν να τρέχουν, για να βγάζουν, όσο το δυνατόν, περισσότερες παραγγελίες. Μιλάμε για πλήρη εντατικοποίηση της εργασίας και κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες».
Παράλληλα, δήλωσε ότι, καθημερινά, καταγράφονται καταγγελίες για ξυλοδαρμό εργαζομένων, κάνοντας λόγο για συνθήκες γαλέρας στα καταστήματα της εστίασης. «Με δεδομένες αυτές τις συνθήκες, ζητάμε καθημερινούς ελέγχους στο δρόμο από τον ΕΦΚΑ και το ΣΕΠΕ για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, την οποία οι εργοδότες παραβιάζουν» σημείωσε η κ. Κουταλάκη, προσθέτοντας ότι πάγιο αίτημα είναι και η ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Από την πλευρά του, ο Βασίλης Κεφαλάς, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού Θεσσαλονίκης και μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η 11η Απριλίου είναι μία ημέρα πανελλαδικής δράσης των διανομέων με μοτοπορείες. «Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθούμε να κορυφώσουμε τον αγώνα μας, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια. Με τη συνέχιση του αγώνα μας, τιμούμε τους νεκρούς συναδέλφους μας» είπε ο κ. Κεφαλάς.
«Ένα βασικό αίτημά μας σχετίζεται με τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής που δεν τηρούνται στους χώρους εργασίας. Οι εργοδότες στο σύνολό τους δεν τηρούν τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής. Δεν παρέχουν, δηλαδή, τον κατάλληλο εξοπλισμό ούτε τα μέσα ατομικής προστασίας, που προβλέπονται από την εγκύκλιο την οποία εξέδωσε πρόσφατα το υπουργείο Εργασίας, μία ήδη ψηφισμένη νομοθεσία από το 1994, την οποία στην πλειονότητά τους οι εργοδότες δεν την τηρούν. Γι' αυτό, απαιτείται νομοθέτηση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου το οποίο θα ξεκαθαρίζει ορισμένα θέματα που δεν αποσαφηνίζονται από την ήδη υπάρχουσα νομοθεσία και την εγκύκλιο» υπογράμμισε ο κ. Κεφαλάς, τονίζοντας ότι ένα από αυτά τα θέματα είναι το ιδιοκτησιακό».
Όπως εξήγησε, το μηχανάκι πρέπει να παρέχεται από τους εργοδότες και να είναι υπό την ευθύνη τους και το κόστος και η συντήρησή του. «Να ορίζεται, δηλαδή, ως επαγγελματικό μέσο». «Αν η επιχείρηση δεν πληροί αυτές τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις, πρέπει να κλείνει και να αφαιρείται η άδειά της» υποστήριξε ο κ. Κεφαλάς.
Μεταξύ άλλων, είπε ότι οι εργοδότες πρέπει να τηρούν την εργατική νομοθεσία. «Οι εργοδότες συνολικά στον κλάδο του επισιτισμού και, κυρίως, στον κλάδο των διανομέων, δεν πληρώνουν αργίες, νυχτερινή εργασία, υποασφαλίζουν ή δεν ασφαλίζουν καθόλου τους διανομείς. Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε περισσότερους ελέγχους και την επιβολή προστίμων, ακόμα και να κλείνουν καταστήματα» σημείωσε ο κ. Κεφαλάς.
Παράλληλα, μίλησε για δεσποτική συμπεριφορά εργοδοτών, καθώς «καθημερινά καταγράφονται περιστατικά ξυλοδαρμών, τα οποία γίνονται καθεστώς».
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλά, ένα από τα αιτήματα είναι η ανάγκη για αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι παρατηρείται όξυνση των προβλημάτων του κλάδου. «Όσον αφορά την κλαδική σύμβαση του επισιτισμού», ο κ. Κεφαλάς δήλωσε ότι πρέπει να καταργηθούν όλα τα μνημονιακά μέτρα που συνεχίζουν να εμποδίζουν στο να κηρυχθεί υποχρεωτική η σύμβαση στον επισιτικό κλάδο που αφορά και τους διανομείς φαγητού. «Αφορά μεγάλο αριθμό εργαζομένων, περίπου 300.000 εργαζόμενους πανελλαδικά σε περίοδο χειμώνα» σχολίασε ο κ. Κεφαλάς.
Αλληλεγγύη από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων Υπηρεσιών & Εμπορίου
Με ανακοίνωση που εξέδωσε, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων Υπηρεσιών & Εμπορίου δηλώνει ότι στέκεται αλληλέγγυος στον αγώνα των εργαζόμενων διανομέων και ντελίβερι που απεργούν αύριο 11 Απριλίου.
Όπως αναφέρει, βασικά αιτήματα των διανομέων είναι:
«Η καθιέρωση της υποχρέωσης του εργοδότη να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος, μπουφάν, κλπ) στους διανομείς (ήδη προβλέπεται σε εγκύκλιο, αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν βελτιώσεις).
- Η κατοχύρωση της ευθύνης του εργοδότη να συντηρεί το μεταφορικό όχημα.
- Η θεσμοθέτηση του δικαιώματος αποζημίωσης των διανομέων από τον εργοδότη σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.
- Η δημιουργία περισσότερων δικλείδων ασφαλείας για τους διανομείς, ώστε να μην εργάζονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες (παγετός, καύσωνας, κλπ).
- Η ένταξη των διανομέων στη νομοθεσία για τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα.
Συγκεκριμένα, η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων καλεί σε δυναμικό «παρών» στην απεργία, καθώς και σε μοτοπορεία, όλους τους εργαζόμενους με μηχανάκια, προαναγγέλοντας συγκέντρωση,..
στις 12:00, στο Πεδίον του Άρεως.
Επίσης, συγκέντρωση στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη και μοτοπορεία θα πραγματοποιήσουν μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, στις 10:30, την Πέμπτη. Η μοτοπορεία θα πραγματοποιηθεί, στο πλαίσιο των πανελλαδικών δράσεων των διανομέων.
Η ΣΒΕΟΔ, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, διεκδικεί εταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα.
Όπως επισημαίνει, η παροχή εταιρικού δικύκλου θα έπρεπε να ήταν αυτονόητη και όχι να είναι αίτηµα, ενώ ο εργοδότης πρέπει να έχει την υποχρέωση να το συντηρεί µε βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και µε βιβλίο συντήρησης.
Σύμφωνα με τη Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, απαιτείται η παροχή από τον εργοδότη των μέσων ατομικής προστασίας, όπως είναι το κράνος, το µπουφάν µηχανής, το παντελόνι µηχανής, τα γάντια, οι µπότες µηχανής και τα αδιάβροχα µε ανακλαστήρες, καθώς η χορήγηση αυτών θα μειώσει τους θανάτους και τους τραυµατισµούς.
«Η εργασία µας είναι επικίνδυνη και ανθυγιεινή. Ο εργασιακός µας χώρος είναι ο δρόµος. Οι κακοτεχνίες και οι κακοσυντηρηµένοι δρόµοι, η συνεχής έκθεσή μας στους θορύβους και στη µόλυνση της πόλης, η εργασία κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες, τα συχνά- θανατηφόρα ή µη -εργατικά ατυχήµατα, οι µυοσκελετικές παθήσεις που ακολουθούν το επάγγελµα, το άγχος, η ένταση και το γεγονός πως η Ελλάδα έχει πρωτιά στα τροχαία ατυχήµατα, συνιστούν αρκετούς λόγους, ώστε το επάγγελµά µας να ενταχθεί στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ΒΑΕ)» επισημαίνει στην ιστοσελίδα της η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, διευκρινίζοντας ότι ένταξη στα ΒΑΕ σηµαίνει µείωση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και αύξηση των µισθών.
Ένα βασικό αίτημα είναι, επίσης, η ενιαία ειδικότητα. «Κούριερ, διανοµείς και εξωτερικοί, είµαστε επαγγελµατίες οδηγοί δικύκλου. Εργαζόµαστε στο δρόµο. Το βασικό «εργαλείο» της δουλειάς µας είναι το δίκυκλο. Όλοι µεταφέρουµε προϊόντα ή/και υπηρεσίες. Η τριχοτόµησή µας στηρίζει το «διαίρει και βασίλευε», ευνοεί την υποτίµηση και την απαξίωση του επαγγέλµατος» σημειώνει η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων, η οποία απαιτεί τη νομοθέτηση των διεκδικήσεών της.
Την ψήφιση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που να κατοχυρώνει πλήρως τα δικαιώματα του κλάδου (μηχανάκι, εξοπλισμό, βενζίνη, μέσα ατομικής προστασίας, κτλ) και εκτεταμένους έλεγχους από τον ΕΦΚΑ και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας με πρόστιμα, ακόμα και κλείσιμο της επιχείρησης, για παραβίαση της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας, απαιτεί, από την πλευρά της, η Επιτροπή Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.
Μεταξύ των διεκδικήσεων της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης είναι η εφαρμογή από όλους τους εργοδότες της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας. «Κανένας ανασφάλιστος εργαζόμενος, πλήρης ασφάλιση για όλους, πληρωμή δώρων, αδειών/επίδομα άδειας, πληρωμή υπερωριών και προσαυξήσεων για εργασία τη νύχτα και τις Κυριακές/αργίες, αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα, ένταξη των διανομέων στα ΒΑΕ, καθώς και υποχρεωτική κλαδική σύμβαση εργασίας στον επισιτισμό» είναι τα κυριότερα αιτήματα της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού, ανέφερε ότι, αύριο, στη Θεσσαλονίκη, θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση-μοτοπορεία, στις 10:30 π.μ., στη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας. «Είναι μία ακόμη κινητοποίηση που προσπαθούμε να λάβει πανελλαδικό χαρακτήρα» τόνισε η κ. Κουταλάκη, επισημαίνοντας ότι καθημερινά καταγράφονται πολλά εργατικά δυστυχήματα, «15 συνάδελφοί μας νεκροί τα τελευταία δύο χρόνια», καθώς και εργατικά ατυχήματα.
«Γι' αυτό, διεκδικούμε ένα αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο από το υπουργείο Εργασίας που να θέτει τα ζητήματα της υγιεινής και της ασφάλειας των διανομέων. Απαιτούμε να παρέχει ο εργοδότης το μηχανάκι, τον εξοπλισμό, την ενδυμασία, το κράνος και να πληρώνει τα έξοδα της μηχανής, καθώς πρόκειται για έξοδο της επιχείρησης. Αν αυτά δεν τα χορηγεί ο εργοδότης, δεν θα πρέπει να λειτουργεί ντελίβερι σε οποιοδήποτε κατάστημα εστίασης. Όπως οι εργοδότες παίρνουν άδεια από την Πυροσβεστική, τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) και από άλλες υπηρεσίες, για να λειτουργούν την επιχείρησή τους, έτσι θα πρέπει να υπάρχει άδεια ντελίβερι, εφόσον διατίθενται όλες αυτές οι παροχές στο διανομέα» υπογράμμισε η κ. Κουταλάκη.
«Επίσης, απαιτούμε υποχρεωτική κλαδική σύμβαση για όλους τους εργαζόμενους, ενώ θα πρέπει να τηρείται η εργατική νομοθεσία. Όχι στην απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία» δήλωσε η κ. Κουταλάκη, συμπληρώνοντας ότι ένας από τους λόγους που «σκοτώνονται οι συνάδελφοί μας και συμβαίνουν καθημερινά εργατικά ατυχήματα, είναι ότι οι εργοδότες τους αναγκάζουν να δουλεύουν έως και 15 ώρες την ημέρα και τους αναγκάζουν να τρέχουν, για να βγάζουν, όσο το δυνατόν, περισσότερες παραγγελίες. Μιλάμε για πλήρη εντατικοποίηση της εργασίας και κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες».
Παράλληλα, δήλωσε ότι, καθημερινά, καταγράφονται καταγγελίες για ξυλοδαρμό εργαζομένων, κάνοντας λόγο για συνθήκες γαλέρας στα καταστήματα της εστίασης. «Με δεδομένες αυτές τις συνθήκες, ζητάμε καθημερινούς ελέγχους στο δρόμο από τον ΕΦΚΑ και το ΣΕΠΕ για την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, την οποία οι εργοδότες παραβιάζουν» σημείωσε η κ. Κουταλάκη, προσθέτοντας ότι πάγιο αίτημα είναι και η ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Από την πλευρά του, ο Βασίλης Κεφαλάς, μέλος της διοίκησης του Συνδικάτου Επισιτισμού-Τουρισμού Θεσσαλονίκης και μέλος της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η 11η Απριλίου είναι μία ημέρα πανελλαδικής δράσης των διανομέων με μοτοπορείες. «Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθούμε να κορυφώσουμε τον αγώνα μας, ο οποίος έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια. Με τη συνέχιση του αγώνα μας, τιμούμε τους νεκρούς συναδέλφους μας» είπε ο κ. Κεφαλάς.
«Ένα βασικό αίτημά μας σχετίζεται με τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής που δεν τηρούνται στους χώρους εργασίας. Οι εργοδότες στο σύνολό τους δεν τηρούν τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής. Δεν παρέχουν, δηλαδή, τον κατάλληλο εξοπλισμό ούτε τα μέσα ατομικής προστασίας, που προβλέπονται από την εγκύκλιο την οποία εξέδωσε πρόσφατα το υπουργείο Εργασίας, μία ήδη ψηφισμένη νομοθεσία από το 1994, την οποία στην πλειονότητά τους οι εργοδότες δεν την τηρούν. Γι' αυτό, απαιτείται νομοθέτηση ενός αυστηρού νομοθετικού πλαισίου το οποίο θα ξεκαθαρίζει ορισμένα θέματα που δεν αποσαφηνίζονται από την ήδη υπάρχουσα νομοθεσία και την εγκύκλιο» υπογράμμισε ο κ. Κεφαλάς, τονίζοντας ότι ένα από αυτά τα θέματα είναι το ιδιοκτησιακό».
Όπως εξήγησε, το μηχανάκι πρέπει να παρέχεται από τους εργοδότες και να είναι υπό την ευθύνη τους και το κόστος και η συντήρησή του. «Να ορίζεται, δηλαδή, ως επαγγελματικό μέσο». «Αν η επιχείρηση δεν πληροί αυτές τις συγκεκριμένες προϋποθέσεις, πρέπει να κλείνει και να αφαιρείται η άδειά της» υποστήριξε ο κ. Κεφαλάς.
Μεταξύ άλλων, είπε ότι οι εργοδότες πρέπει να τηρούν την εργατική νομοθεσία. «Οι εργοδότες συνολικά στον κλάδο του επισιτισμού και, κυρίως, στον κλάδο των διανομέων, δεν πληρώνουν αργίες, νυχτερινή εργασία, υποασφαλίζουν ή δεν ασφαλίζουν καθόλου τους διανομείς. Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε περισσότερους ελέγχους και την επιβολή προστίμων, ακόμα και να κλείνουν καταστήματα» σημείωσε ο κ. Κεφαλάς.
Παράλληλα, μίλησε για δεσποτική συμπεριφορά εργοδοτών, καθώς «καθημερινά καταγράφονται περιστατικά ξυλοδαρμών, τα οποία γίνονται καθεστώς».
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλά, ένα από τα αιτήματα είναι η ανάγκη για αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι παρατηρείται όξυνση των προβλημάτων του κλάδου. «Όσον αφορά την κλαδική σύμβαση του επισιτισμού», ο κ. Κεφαλάς δήλωσε ότι πρέπει να καταργηθούν όλα τα μνημονιακά μέτρα που συνεχίζουν να εμποδίζουν στο να κηρυχθεί υποχρεωτική η σύμβαση στον επισιτικό κλάδο που αφορά και τους διανομείς φαγητού. «Αφορά μεγάλο αριθμό εργαζομένων, περίπου 300.000 εργαζόμενους πανελλαδικά σε περίοδο χειμώνα» σχολίασε ο κ. Κεφαλάς.
Αλληλεγγύη από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εργαζομένων Υπηρεσιών & Εμπορίου
Με ανακοίνωση που εξέδωσε, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εργαζομένων Υπηρεσιών & Εμπορίου δηλώνει ότι στέκεται αλληλέγγυος στον αγώνα των εργαζόμενων διανομέων και ντελίβερι που απεργούν αύριο 11 Απριλίου.
Όπως αναφέρει, βασικά αιτήματα των διανομέων είναι:
«Η καθιέρωση της υποχρέωσης του εργοδότη να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος, μπουφάν, κλπ) στους διανομείς (ήδη προβλέπεται σε εγκύκλιο, αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν βελτιώσεις).
- Η κατοχύρωση της ευθύνης του εργοδότη να συντηρεί το μεταφορικό όχημα.
- Η θεσμοθέτηση του δικαιώματος αποζημίωσης των διανομέων από τον εργοδότη σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.
- Η δημιουργία περισσότερων δικλείδων ασφαλείας για τους διανομείς, ώστε να μην εργάζονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες (παγετός, καύσωνας, κλπ).
- Η ένταξη των διανομέων στη νομοθεσία για τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα.
No comments:
Post a Comment